HCEindhoven01.jpg HCEindhoven02.jpg HCEindhoven03.jpg
 
Van de Commissies

Materialen en de rolcontainers

Nieuws afbeelding 19-11-2022

Beste leden, ouders/verzorgers, trainers en coaches,

 

Na de winterstop verdwijnen de grijze rolcontainers met trainingsmaterialen. Deze rolcontainers zijn aan het begin van het seizoen 2021/2022 geïntroduceerd (1 per trainingsveld) om teams te voorzien van meer, andere en nieuwere trainingsmaterialen. De reden waarom we hiermee stoppen, wordt verderop toegelicht.

 

Hoe nu verder?

Elk team dient na de winterstop dan ook weer gebruik te maken van de aan het begin van het seizoen verstrekte tas met ballen, pionnen en hesjes. Indien gewenst kan een team 10 extra veldballen en 7 extra pionnen krijgen. Teams die meedoen aan de zaalcompetitie kunnen ook 3 zaalhockeyballen krijgen. Als een team hiervan gebruik maakt, dient er €25 extra borg te worden betaald, dus bovenop de €25 borg die aan het begin van het seizoen voor de ballentas betaald is.

Bij de inname van materialen op het einde van het seizoen 2022/2023, zal strikt gekeken worden naar ontbrekende materialen en zal indien nodig borg worden ingehouden>

  • voor elke ontbrekende bal €4
  • voor elke ontbrekende pion €1
  • voor elke ontbrekende hesje €2,5

Kapotte ballen kunnen gedurende het seizoen ingeleverd worden voor een andere bal.

De reden voor dit aangescherpte beleid, wordt verderop toegelicht.

 

Uitgifte extra materialen

  • De extra materialen kunnen op dinsdag 22 en woensdag 23 november tussen 16:30 en 19:30 opgehaald worden aan de bar.
  • De borg kan contant of middels PIN betaald worden.
  • Om administratieve reden is het verzoek om de extra materialen te laten ophalen en de borg te laten betalen door dezelfde persoon als die aan het begin van het seizoen de borg voor de ballentas heeft betaald.

 

Waarom stopt HCE met de rolcontainers en waarom extra borg voor extra ballen/pionnen?

Aan het begin van vorig seizoen (2021/2022) hebben we, mede op verzoek van trainers en teams, geïnvesteerd in meer en andere trainingsmaterialen. Voor elk trainingsveld hebben we toen een container aangeschaft met daarin 90 ballen, 30 grote pionnen, 2 trainingsladders, 1 trainingsnet en een set fieldmarkers.

 

De reacties van trainers en spelers waren erg positief, dus als materialencommissie en bestuur waren we blij met gemaakte keuze. Omdat we er vertrouwen in hadden dat er goed voor de spullen zou worden gezorgd, hadden we slechts enkele instructies en geen borg ingesteld.

 

Echter, op het einde van het seizoen 2021/2022 bleek het volgende:

  • 410 hockeyballen ontbraken (in de containers zat nog maar 40% van het aantal beschikbaar gestelde ballen)
  • van de nog aanwezige 310 ballen waren 130 ballen (42%) niet de origineel beschikbaar gestelde ballen
  • oftewel: 75% van de originele ballen was verdwenen
  • alle deksels van de 8 containers waren kapot
  • 10 van de 24 ballenkratten waren verdwenen
  • van de nog aanwezige 14 ballenkratten waren 4 kratten niet de origineel beschikbaar gestelde kratten
  • oftewel: 60% van de originele ballenkratten was verdwenen
  • 40 pionnen (20%) en 48 fieldmarkers (50%) waren verdwenen

Totale schade: € 2.580

 

Naast het feit dat containers onbeheerd op velden werden achtergelaten, hebben we ook geconstateerd dat spelers/trainers/coaches/bezoekers zeer onzorgvuldig met materialen zijn omgegaan en materialen onrechtmatig uit containers hebben weggenomen of omgewisseld.

 

Omdat veel trainers positief waren over de rolcontainers, hebben we aan het begin van dit seizoen (2022/2023) besloten om de containers te herstellen en aan te vullen met nieuwe materialen. Maar daarbij wel te gaan werken met borg, de containers af te sluiten en een procedure in te stellen voor het ophalen en terugbrengen van de containers naar het clubhuis.

 

Invulling geven aan de laatste drie punten, blijkt lastig dus daar waren we nog mee bezig. In de tussentijd  hebben we moeten constateren dat in 3 maanden tijd reeds 50% van de nieuw verstrekte ballen weer verdwenen is. Schade: €1.215

 

Blijkbaar lukt het spelers/trainers/coaches/bezoekers niet om met respect om te gaan met spullen van de club. Vandaar het besluit om per 1 december 2022 te stoppen met de rolcontainers. Of en in welke vorm de ladders en netten nog beschikbaar gesteld worden, zal nog worden besloten.

 

Bij vragen of opmerkingen graag rechtstreeks contact opnemen met de materialencommissie@hceindhoven.nl

Gerelateerde nieuwsberichten

Clubhuis en velden openingstijden week 48

HOOFDSPONSORS EN PARTNERS

Contact

Bezoekadres: Marathonloop 5
5624 MC Eindhoven
Tel. 040-2482367

KvK 40238407
Postadres:
Postbus 1285
5602 BG Eindhoven