Banner_01.jpg Banner_02.jpg Banner_03.jpg banner_07.jpg uitreiking erepenning HC Eindhoven (baner).jpg 2017-2018 (Herfstkampioen) MC5 (BANNER).jpg G-Hocke (site banner) 2500x1000.jpg 2017-2018 MB1 Super-B.jpg Andy Wijzenbeek (banner).jpg banner_08.jpg HC_Eindhoven_Trimhockey_banner.jpg
 
Van de Commissies

Mogen wij even voorstellen: De materialencommissie

Nieuws afbeelding 4-10-2018 De materialencommissie wil zich graag even aan jullie voorstellen en direct in het kort uitleggen wat zij zoal doet. Lees dus deze mail even helemaal door. Je vind er ook bijzonderheden omtrent de zaalcompetitie en de jaarlijkse controles van de materialen.  
 
Wij zijn wij en wat doen wij?
 
 
De materialencommissie bestaat op het moment uit 4 personen:  
·    Cees den Dekker (Coördinator)  
·    Frank Lemmen (Commissielid)  
·    Joep Hermanns (Commissielid)  
·    Idwer Bijlsma (Commissielid)  
 
De materialencommissie verzorgt bijna alle materialen die benodigd zijn om te kunnen hockeyen. Denk daarbij aan de keepersuitrustingen, ballen, corner maskers en trainingsmaterialen. De materialencommissie beheert ook de keeperskluizen en de trainerskluizen.  
 
Wat doen en verstrekken wij NIET  
 
Alles wat bij het veld hoort, zoals goals en boarding, valt niet onder de materialen- maar onder de onderhoudscommissie. Wij verstrekken ook geen items van de keepersuitrusting die niet-verplicht zijn, zoals bijvoorbeeld elleboogbeschermers, kniebeschermers, keelbeschermers of een tok. Het gebruik van deze items is een persoonlijke keuze. De club raadt echter wel een tok aan voor keepers: OOK voor meisjes/dames.  
 
Wat te doen bij problemen met je materialen?  
 
Als je problemen hebt met je materialen, meldt dit dan bij iemand van de commissie. Is er iets defect? Meld dit dan direct en blijf er niet mee doorspelen. Meestal is het met een kleine reparatie te verhelpen. Blijf je er echter mee doorspelen dan is het op het einde van een seizoen vaak vaak niet meer te repareren. Mocht er een riem van een klomp defect raken op een wedstrijddag of tijdens een training: achter de bar liggen reserve riemen. Je kan de kapotte riem omwisselen tegen een nieuwe.  
 
Inname en uitgifte van materialen  
 
Dit is voor de commissie een hele klus. Voor het einde van het seizoen sturen we een bericht met 2 data waarop wij materialen innemen en de data voor de uitgifte. Buiten deze data is er GEEN uitgifte of inname.  
 
•    De inname
Aan het einde van het seizoen neemt de commissie ALLE materialen in. Wij geven tijdig via de website de datums door waarop je de materialen kan inleveren. Kan jezelf de materialen niet inleveren, regel dan iemand uit je team die dit kan doen. Als alles compleet en in acceptabele conditie is, krijgt je de borg via de secretaris van de club weer teruggestort. Is het niet compleet of zijn er defecten dan worden deze verrekend met de borg. Is de borg onvoldoende dan ontvang je een factuur voor de overige kosten.  
Controleer dus na een training of je alle materialen weer terug hebt. Tel je ballen, hesjes en pionnen. Als je niet op de aangewezen datum de materialen die je in je bezit hebt inlevert, sturen wij standaard een factuur voor de vervangingskosten.  
 
•    De uitgifte  
Ook hiervoor geeft de commissie tijdig de datums en de tijden door. Hou je aan deze datums en tijden zodat niet iedereen in een lange rij staat te wachten. Tijdens de uitgifte worden de materialen op naam gezet en betaal je de borg….waarna je de materialen  mee kan nemen.  
 
Tussentijdse controles keeperstassen  
 
Eén keer per half jaar zullen de keeperstassen gecontroleerd worden. Dit gebeurt tijdens een training, na een wedstrijd of tijdens het inspecteren van de kluizen en de tassen die erin liggen. Keepersmaterialen zijn een grote kostenpost voor de vereniging. Wij vinden dan ook dat deze goed verzorgt dienen te worden. Wij zien regelmatig keepers gooien met materialen. Zelfs frustratie is geen reden om met materialen van de club te gooien.  Ook is het niet de bedoeling dat jeugdige spelers in keepersuitrusting van de glijbaan afgaan. Tijdens de controles letten wij onder andere op slijtage als gevolg van normaal gebruik, maar zullen wij ook melding maken als iets door niet-normaal gebruik defect is. Op deze manier weet iedereen direct dat er op het einde van het seizoen een verrekening zal gaan plaatsvinden.Ook controleren wij tijdens het seizoen middels steekproeven of de materialen in de keeperstas kloppen met wat wij geregistreerd hebben.  
 
Verzorging van materialen  
 
Ga met deze materialen om alsof de spullen van jezelf zijn. Het stinken van keepersmaterialen hoeft echt niet. Het is een kwestie van goed schoonhouden en droogmaken. Zet NOOIT een natte gesloten keeperstas met natte materialen terug in je kluis. Laat de tas open en neem je shirt en alles wat drijfnat is mee naar huis om te laten drogen.Als wij een stinkende keeperstas terugkrijgen kunnen wij deze laten reinigen als de keeper het niet zelf doet. Kosten hiervoor zijn 150 Euro. Dit is meer dan de borg dus hou er rekening mee dat er dan een factuur zal volgen. Natuurlijk hopen wij dat dit niet nodig zal zijn. De keepersuitrustingen kosten veel geld en met een beetje goede zorg gaat de uitrusting lang mee.  
 
Stop ook natte hesjes niet terug in de trainingstas. Laat natte hesjes thuis drogen en was de hesjes regelmatig. Als wij het moeten doen is het zonde want dat gaat ten koste van de borg.  
 
Borg  
 
De materialencommissie vraagt een borg voor de materialen. Niet een van de meest leuke zaken om aan te moeten voldoen. Maar helaas zijn wij genoodzaakt om dit te doen. Ook voor de sleutels van de kluizen wordt borg gevraagd. De borg krijg je aan het einde van het seizoen, als je de spullen inlevert en alles door ons in orde wordt bevonden, door ons teruggestort op je bankrekening. Zijn er materialen stuk die niet vooraf zijn gemeld of buiten normale slijtage vallen, dan zal de borg niet of slechts gedeeltelijk worden teruggestort. Is de borg onvoldoende dan ontvang je een factuur voor de overige kosten. Beslissingen over de borg worden genomen door de materialencommissie.  
 
Zaalcompetitie  
 
Tijdens de zaalcompetitie zijn klomp-riemen met metalen onderdelen niet toegestaan. Als men een keeper met metalen gespen in de zaal ziet, zal men je verbieden te keepen. Afplakken van deze gespen is ook niet toegestaan.Zaalriemen zijn te verkrijgen bij onze sponsor Gunneman. Vanaf 1 oktober zijn deze te verkrijgen bij Gunneman tegen een gereduceerd tarief. Wees er snel bij want op=op !!!! Vermeld wel dat je van HC Eindhoven bent anders krijg je geen korting.  
 
Hoezen voor de legguards zijn niet verplicht, maar wel aan te raden. Met hoezen kan je beter sliden/glijden over de zaalvloer. Je kan ze ook zelf maken van bijvoorbeeld een bedovertrek. Bijgevoegd een link naar een site waar je kan zien hoe je dat zou kunnen doen: https://leokeepers.files.wordpress.com/2009/12/zaalhoezen.pdf Zaalballen worden niet verstrekt door de club. Zaalballen zijn ook niet verplicht. De veldballen kunnen ook in de zaal worden gebruikt.  
 
Contact  
 
Mocht je de materialencommissie willen benaderen, dan kan dat (tijdens het veldseizoen) elke woensdag tussen 19:00 en 20:00 uur. Er is dan altijd iemand van de commissie rondom het clubhuis aanwezig.  
 
Met sportieve groet,  
 
De Materialencommissie  
materialen@hceindhoven.nl 

Partners van HC Eindhoven

Agenda

22-10 Cursus HT3
25-10 CTH
26-10 Team bijeenkomst mc1
29-10 Cursus HT3
1-11 Vergadering TC Jeugd

Jarigen

Vandaag:
Justin Cornelissen
Vera van der Kruis
Morgen:
Ayshani Bajnath
Esther Remmits
Overmorgen:
Imke Cavens
Ilja Caredda
Kyara de Koning
Anne de Man
Danique Michel
David Steijger

Contact

Bezoekadres: Straat Marathonloop Huisnr. 5
Postcode 5624MC
Tel. Clubhuis: 040 - 248 23 67
Postadres:
Postbus 1285
5602 BG Eindhoven